zaterdag 24 november 2012

Kiesk(l)eurig

Hallo iedereen!

Op 13 november 2012 organiseerde de studenten van 1 BALO en 2 BALO het ‘puntje van de maand’ van kiesk(l)eurig.

Het puntje van de maand november ging over “ik maak altijd mijn huiswerk!”.
Om de leerlingen van de Vrije Centrumschool in Zwevegem te stimuleren organiseerde wij een stellingspel na de ochtendspeeltijd.
Meester Shani, Juffrouw Kim en ikzelf deden de presentatie en de uitleg over het spel. Het was de bedoeling om elk om de beurt een stelling uit te leggen, zoals bijvoorbeeld: “ Als ik huiswerk mee krijg naar huis die moeilijk is, maak ik die niet” , daarna mochten de kinderen kiezen om bij juffrouw Sarah of om bij juffrouw Allison te gaan staan.
Kozen de leerlingen de kant van juffrouw Sarah, dan kozen ze voor: “ik maak mijn huiswerk af, dat is pas straf!” . Kozen de leerlingen de kant van juffrouw Allison, dan kozen ze voor: “ ik maak mijn huiswerk niet, dan krijg ik straf!”.Tijdens de stellingen kregen sommige leerlingen ook de kans om uit te leggen waarom ze dit kozen.
Na onze vijf stellingen eindigde ons stellingspel.
Wij stuurden alle kinderen naar huis met als 'slogan van de maand':
Ik maak mijn huiswerk niet, dan krijg ik straf!
Ik maak mijn huiswerk af, dat is pas straf!
 
Groetjes
Juffrouw Emma
 


 



2 opmerkingen:

  1. Heel tof, Een ideetje dat ik ook kan gebruiken. Op die manier stimuleer je de kinderen om echt hun huiswerk te maken he.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u juf Cherry!
      En inderdaad, zo hebben wij geprobeerd om de leerlingen te stimuleren om hun huiswerk te maken!

      Verwijderen