Hallo iedereen!
Op 13 november 2012 organiseerde de studenten van 1 BALO en 2 BALO het ‘puntje van de maand’ van kiesk(l)eurig.
Het puntje van de maand november ging over “ik maak
altijd mijn huiswerk!”.
Om de leerlingen van de Vrije Centrumschool in Zwevegem te stimuleren organiseerde wij een stellingspel na de ochtendspeeltijd.
Om de leerlingen van de Vrije Centrumschool in Zwevegem te stimuleren organiseerde wij een stellingspel na de ochtendspeeltijd.
Meester Shani, Juffrouw Kim en ikzelf deden de
presentatie en de uitleg over het spel. Het was de bedoeling om elk om de beurt
een stelling uit te leggen, zoals bijvoorbeeld: “ Als ik huiswerk mee krijg naar huis die moeilijk is, maak ik die niet” ,
daarna mochten de kinderen kiezen om bij juffrouw Sarah of
om bij juffrouw Allison te gaan staan.
Kozen de leerlingen de kant van juffrouw Sarah, dan kozen
ze voor: “ik maak mijn huiswerk af, dat
is pas straf!” . Kozen de leerlingen de kant van juffrouw Allison, dan
kozen ze voor: “ ik maak mijn huiswerk
niet, dan krijg ik straf!”.Tijdens de stellingen kregen sommige leerlingen ook de
kans om uit te leggen waarom ze dit kozen.
Na onze vijf stellingen eindigde ons stellingspel.
Wij stuurden alle kinderen naar huis met als 'slogan van de maand':
Wij stuurden alle kinderen naar huis met als 'slogan van de maand':
Ik
maak mijn huiswerk niet, dan krijg ik straf!
Ik maak mijn huiswerk af, dat is pas straf!
Ik maak mijn huiswerk af, dat is pas straf!
Groetjes
Juffrouw Emma
Heel tof, Een ideetje dat ik ook kan gebruiken. Op die manier stimuleer je de kinderen om echt hun huiswerk te maken he.
BeantwoordenVerwijderenDank u juf Cherry!
VerwijderenEn inderdaad, zo hebben wij geprobeerd om de leerlingen te stimuleren om hun huiswerk te maken!